Archives

Nebol som na 100% spokojný s brúsením!

Našu záruku spokojnosti myslíme vážne! Ak ste neboli na 100% spokojní, nabrúsime Váš nôž opäť, úplne zdarma! Na uplatnenie záruky nás prosím informujte najneskôr do 14 dní od doručenia nožov a predtým ako začnete nože používať. Nože, ktoré budú niesť známky nešetrného zaobchádzania, alebo domáceho brúsenia/ostrenia nie sú pokryté touto zárukou. Záruka je myslená tak, že si nože skontrolujete hneď ako ich dostanete a ohlásite nám nespokojnosť ešte pred ich použitím.

V prípade uplatnenia záruky urobíme všetko preto, aby ste boli opäť spokojní. Prípad dôsledne zaevidujeme a nôž dáme na dôkladné posúdenie nášmu majstrovi. V prípade potreby zmeriame správnosť brúsnych uhlov jemným laserovým uhlomerom a veľmi šetrne Váš nôž opäť nabrúsime.

Niekoľko vecí, ktoré treba pred brúsením zvážiť:

  • Najčastejší dôvod nespokojnosti je, keď zákazník očakáva vyššiu ostrosť. Nabrúsiť čepeľ ostrú ako žiletka nie je tak ťažké. Avšak my sa snažíme čo najlepšie reproduktovať pôvodný uhol ostria. Čím menší je uhol, tým ostrejší nôž bude. Ak nabrúsime ostrie pod príliš malým uhlom, tak okamžite získate neuveriteľne ostrú čepel. Avšak typický európsky nôž je z mäkkej ocele a malý uhol na ostrí sa príliš rýchlo otupí. Japonské nože sa typicky vyrábajú z veľmi tvrdej ocele a preto sa brúsia pod menším uhlom, sú ostrejšie ale zároveň krehkejšie. Ak si budete želať brúsenie pod menším uhlom, radi Vám vyhovieme, ale riskujete, že nôž vydrží ostrý iba chvíľu.
  • Hrvoľ/podhlavnicu (hrubšia časť priamo pri rukoväti) brúsime automaticky! Je to štandardný postup. Bližšie vysvetlenie nájdete v FAQ sekcii venovanej iba hrvoľu. Ak si neželáte brúsenie aj hrvoľu, napíšte nám to prosím.
  • Vždy sa snažíme odbrúsiť čo najmenej materiálu ako sa len dá. V prvom rade tak chránime nôž a jeho životnosť. Niekedy sa však nedá vyhnuť prílišnému odbrúseniu materiálu. Dôvodom môžu byť vady, ktoré sa ukážu až pri brúsení (malé prasklinky, alebo maličké ložiská hrdze). Zákazník sa potom pýta, prečo sme odobrali toľko materiálu pri brúsení. Avšak ani pre nás nie je výhodné odoberať veľa materiálu. Čím viac brúsime, tým sú vyššie naše náklady na brúsne pomôcky.
  • Čepeľ bežného noža má tvar “V” a čím viac opotrebujete ostrie, tým hrubšia bude čepeľ v spodnej časti. Aby sa pri brúsení zachoval správny uhol ostria, je nutné čepeľ v spodnej časti ztenšiť. Výsledkom samozrejme bude “vyššie” ostrie ako ste boli zvyknutí. Čiže ak ste napríklad mali ostrie do výšky 1mm, po brúsení to môžu byť 2-3mm.
  • Mnoho bežných nožov je vyrobených z valcovanej ocele a nie sú robené ručne. To znamená, že žeravá oceľ je tlačená medzi valce a takto bude ztenšovaná. Takáto oceľ nie je dokonale rovná, ale zvlnená (voľným okom ťažko pozorovateľné). Ak takýto nôž brúsime, výsledkom je na pohľad zvlnené ostrie. V skutočnosti je ale ostrie dokonale rovné (časť, ktorou režete). Ale pohľadová čiara ostria (tam kde sa stretáva ostrie a čepeľ) sa môže javiť ako mierne zvlnená. S tým sa nedá vôbec nič urobiť a nie je to závada.
  • Vždy chceme zachovať pôvodný tvar čepele/ostria. V niektorých prípadoch je však vhodnejšie tento tvar mierne zmeniť v záujme zachovania čo najviac materiálu. Stáva sa to najmä vtedy, keď je nôž príliš poškodený (má vylomenú oceľ, alebo odlomenú špičku). Ak si želáte zachovať pôvodný tvar čepele/ostria, radi Vám vyhovieme, avšak musíte rátať s väčším odberom materiálu.

Ako je to s platbou?

Ihneď po objednaní, Vám pošleme domov Ostrú Obálku. Faktúru posielame heď po brúsení, alebo najneskôr 15 dní od odoslania Obálky. Faktúru posielame najprv emailom. Ak by sme evidovali meškanie platby, zašleme Vám faktúru v papierovej podobe.

Ak máte predplatené Obálky:

Faktúru vystavíme až pri termíne predplatného. Ak ste si napríklad predplatili 1 Ostrú Obálku do roka, tak novú faktúru Vám vystavíme až o 12 mesiacov, kedy zároveň pošleme novú Obálku. Ak by ste si želali posunúť termín novej Obálky, radi Vám vyhovieme, prosím napíšte nám email. Treba tak však urobiť ešte pred tým, ako Vám novú Obálku odošleme. Naše najväčšie náklady sú poštovné, náklad na špeciálnu obálku a administratíva.

Ak dostanete Vašu novú Ostrú Obálku a zistíte, že ju ešte nepotrebujete, môžete si ju odložiť na neskôr. Obálku môžete využiť kedykoľvek (vek Obálky nikdy neoverujeme), alebo ju môžete napríklad aj darovať.

Aký je rozdiel medzi predplatným a jednorázovým brúsením?

Ostrú Obálku Vám budeme automaticky posielať X-krát do roka = predplatné. Môžete si samozrejme vybrať aj jednorázové brúsenie. Pri predplatnom získate výhodnejšie ceny brúsenia a už sa nemusíte viac starať o objednávanie ďalších Obálok. Ak máte predplatné a želáte si zaslať novú Ostrú Obálku neskôr, napíšte nám email. Obálku je možné uschovať a použiť neskôr, dokonca ju môžete darovať. Ak by ste Obálku darovali, napíšte nám email, aby sme zmenili adresu doručenia.

 

Objednal som si Ostrú Obálku, ale želám si to zrušiť

Samozrejme máte právo od zmluvy odstúpiť pri dodržaní zákonných práv a povinností podľa obchodného zákonníka. Nie je žiadny problém bezplatne zrušiť objednávku pred tým ako Vám pošleme špeciálnu Obálku. Ak sme Vám už Obálku poslali, budeme Vám účtovať naše náklady vo výške 15 €/Obálka. Náklady pozostávajú z ceny poštovného, ceny za špeciálnu obálku, ochrany čepelí, administratívne a účtovné náklady a pod.

Ak patríte k našim predplatiteľom a želáte si predplatné zrušiť, je možné, že budete musieť doplatiť cenu ako pre jednorázové brúsenie. Ak ste si napríklad objednali predplatné 2x do roka a po využití 1 Obálky sa rozhodnete nepokračovať, cenu Vám musíme upraviť. Snažíme sa tak zabrániť zneužívaniu predplatného.