Objednajte do:

HOD MIN SEK

A obálku Vám pošleme ešte dnes.

Koľko nožov si želáte nabrúsiť?


50 rokov skúseností

A Viac ako 50,000 spokojných zákazníkov

Všetko čo potrebujete Vám pošleme domov

Súkromne
Firma
?

Nápoveda

Zvoľte počet položiek, ktoré chcete brúsiť. Ak máte napríklad 4 nože a 2 nožnice, vyberte 6 ks. Ak chcete mať viac ako 7 položiek, potrebujete už 2 Ostré Obálky.
?

Nápoveda

Ak chcete mať vždy ostré nože, vyberte si predplatné 1-2 krát ročne za lepšie ceny. V opačnom prípade si zvoľte jednorázové brúsenie a v prípade potreby objednajte vždy novú Ostrú Obálku.
?

Nápoveda

PROFI-brúsenie by ste mali zvoliť ak Vaše nože stoja viac 50 € za kus! PROFI-brúsenie znamená použitie viacerých brúsnych cyklov a leštenia a výsledná ostrosť najvyššej kvality.
?

Nápoveda

Ak ste dostali darčekovú poukážku, zvoľte "Použiť darčekový kód" ako voľbu pre počet nožov na brúsenie. Potom môžete zadať kód do tohto políčka. Ak ste si vybrali jednorázové brúsenie, toto pole bude skryté a kód sa použiť nedá.
Súhlasím s podmienkami
s povinnosťou platby
?

Nápoveda

Zvoľte počet položiek, ktoré chcete brúsiť. Ak máte napríklad 4 nože a 2 nožnice, vyberte 6 ks. Ak chcete mať viac ako 7 položiek, potrebujete už 2 Ostré Obálky.
?

Nápoveda

Ak chcete mať vždy ostré nože, vyberte si predplatné 1-2 krát ročne za lepšie ceny. V opačnom prípade si zvoľte jednorázové brúsenie a v prípade potreby objednajte vždy novú Ostrú Obálku.
?

Nápoveda

PROFI-brúsenie by ste mali zvoliť ak Vaše nože stoja viac 50 € za kus! PROFI-brúsenie znamená použitie viacerých brúsnych cyklov a leštenia a výsledná ostrosť najvyššej kvality.
?

Nápoveda

Ak ste dostali darčekovú poukážku, zvoľte "Použiť darčekový kód" ako voľbu pre počet nožov na brúsenie. Potom môžete zadať kód do tohto políčka. Ak ste si vybrali jednorázové brúsenie, toto pole bude skryté a kód sa použiť nedá.
Súhlasím s podmienkami
s povinnosťou platby

Zasielanie/pošta

Ak by tento prípad nastal, prosím počkajte ešte 1 deň a potom nám napíšte email. Ak ste si Ostrú Obálku objednali v piatok, tak najskôr ju dostanete až v pondelok, keďže pošta počas víkendu zásielky nedoručuje. Ak by sa aj tak vyskytol problém, vždy môžeme zásielku sledovať podľa prideleného poštového čísla.

Materiál/obaly

Skúste odstrihnutú časť prilepiť niekoľkými vrstvami lepiacej pásky. Prípadne zabaľte čepeľ do niekoľkých vrstiev novinového papiera. Prosím dbajte na to, aby ostrá špička čepele nevytŕčala. Po nabrúsení zabezpečíme vhodnú ochranu.

Občas zostane nálepka (s predplatenou spätnou adresou) prichytená vnútri Obálky. Skúste sa pozrieť dovnútra ešte raz. Ak nálepku nenájdete, napíšte nám email a problém vyriešime.

Ak je Vaša čepeľ širšia ako samotná ochrana, môžete ochranu pozdĺžne rozstrihnúť, vložiť čepeľ, a následne lepiacou páskou omotať. Ostrie musí byť samozrejme na nerozstrihnutej strane.

Ak je Vaša čepeľ dlhšia ako ochrana, môžete použiť napríklad kúsky ochrany, ktoré Vám zvýšili po ostatných nožoch, alebo použite noviny na omotanie vyčnievajúcej časti. Prosíme všetko zaistiť lepiacou páskou.

Dôležité je aby špička čepele sedela na správnej strane ochrany (tam kde sú 3 umelé svorky).

Ak je Váš nôž dlhší ako 42cm, nezmestí sa do našej bežnej obálky. Informujte nás emailom a obratom Vám pošleme špeciálne dlhú obálku. Všetky nože potom pošlite vo väčšej obálke, aby ste zbytočne nemuseli platiť poštovné naviac.

Brúsenie

Našu záruku spokojnosti myslíme vážne! Ak ste neboli na 100% spokojní, nabrúsime Váš nôž opäť, úplne zdarma! Na uplatnenie záruky nás prosím informujte najneskôr do 14 dní od doručenia nožov a predtým ako začnete nože používať. Nože, ktoré budú niesť známky nešetrného zaobchádzania, alebo domáceho brúsenia/ostrenia nie sú pokryté touto zárukou. Záruka je myslená tak, že si nože skontrolujete hneď ako ich dostanete a ohlásite nám nespokojnosť ešte pred ich použitím.

V prípade uplatnenia záruky urobíme všetko preto, aby ste boli opäť spokojní. Prípad dôsledne zaevidujeme a nôž dáme na dôkladné posúdenie nášmu majstrovi. V prípade potreby zmeriame správnosť brúsnych uhlov jemným laserovým uhlomerom a veľmi šetrne Váš nôž opäť nabrúsime.

Niekoľko vecí, ktoré treba pred brúsením zvážiť:

  • Najčastejší dôvod nespokojnosti je, keď zákazník očakáva vyššiu ostrosť. Nabrúsiť čepeľ ostrú ako žiletka nie je tak ťažké. Avšak my sa snažíme čo najlepšie reproduktovať pôvodný uhol ostria. Čím menší je uhol, tým ostrejší nôž bude. Ak nabrúsime ostrie pod príliš malým uhlom, tak okamžite získate neuveriteľne ostrú čepel. Avšak typický európsky nôž je z mäkkej ocele a malý uhol na ostrí sa príliš rýchlo otupí. Japonské nože sa typicky vyrábajú z veľmi tvrdej ocele a preto sa brúsia pod menším uhlom, sú ostrejšie ale zároveň krehkejšie. Ak si budete želať brúsenie pod menším uhlom, radi Vám vyhovieme, ale riskujete, že nôž vydrží ostrý iba chvíľu.
  • Hrvoľ/podhlavnicu (hrubšia časť priamo pri rukoväti) brúsime automaticky! Je to štandardný postup. Bližšie vysvetlenie nájdete v FAQ sekcii venovanej iba hrvoľu. Ak si neželáte brúsenie aj hrvoľu, napíšte nám to prosím.
  • Vždy sa snažíme odbrúsiť čo najmenej materiálu ako sa len dá. V prvom rade tak chránime nôž a jeho životnosť. Niekedy sa však nedá vyhnuť prílišnému odbrúseniu materiálu. Dôvodom môžu byť vady, ktoré sa ukážu až pri brúsení (malé prasklinky, alebo maličké ložiská hrdze). Zákazník sa potom pýta, prečo sme odobrali toľko materiálu pri brúsení. Avšak ani pre nás nie je výhodné odoberať veľa materiálu. Čím viac brúsime, tým sú vyššie naše náklady na brúsne pomôcky.
  • Čepeľ bežného noža má tvar “V” a čím viac opotrebujete ostrie, tým hrubšia bude čepeľ v spodnej časti. Aby sa pri brúsení zachoval správny uhol ostria, je nutné čepeľ v spodnej časti ztenšiť. Výsledkom samozrejme bude “vyššie” ostrie ako ste boli zvyknutí. Čiže ak ste napríklad mali ostrie do výšky 1mm, po brúsení to môžu byť 2-3mm.
  • Mnoho bežných nožov je vyrobených z valcovanej ocele a nie sú robené ručne. To znamená, že žeravá oceľ je tlačená medzi valce a takto bude ztenšovaná. Takáto oceľ nie je dokonale rovná, ale zvlnená (voľným okom ťažko pozorovateľné). Ak takýto nôž brúsime, výsledkom je na pohľad zvlnené ostrie. V skutočnosti je ale ostrie dokonale rovné (časť, ktorou režete). Ale pohľadová čiara ostria (tam kde sa stretáva ostrie a čepeľ) sa môže javiť ako mierne zvlnená. S tým sa nedá vôbec nič urobiť a nie je to závada.
  • Vždy chceme zachovať pôvodný tvar čepele/ostria. V niektorých prípadoch je však vhodnejšie tento tvar mierne zmeniť v záujme zachovania čo najviac materiálu. Stáva sa to najmä vtedy, keď je nôž príliš poškodený (má vylomenú oceľ, alebo odlomenú špičku). Ak si želáte zachovať pôvodný tvar čepele/ostria, radi Vám vyhovieme, avšak musíte rátať s väčším odberom materiálu.

Nie, brúsíme všetky druhy nožov. Lovecké, rybárske,mäsiarske, úžitkové, japonské, atď. Sme vybavení špeciálnymi strojmi a nástrojmi na dokonalé brúsenie a využívame aj japonské brúsne kameňe a kotúče na najjemnejšie brúsenie. Navyše vieme brúsiť aj zúbkované nože (aj nože na chlieb) a bežne brúsime aj nožnice. Ak má Váš nôž veľmi špeciálny tvar, prosím pošlite nám vopred fotku.

Nebrúsime napríklad žiletky a britvy!

Hrvoľ (podhlavnica) je obvykle hrubšia časť umiestnená pri päte čepele.

Profesionál obvykle zbrúsi aj hrvoľ, pokiaľ si zákazník vyslovene nepraje opak. Čepeľ každého noža sa časom opotrebúva a zmenšuje sa. Ak by ste hrvoľ nebrúsili, tak sa Vám stane, že bude dlhší ako samotná čepeľ a tým pádom nebude čepel správne doliehať na krájaciu dosku. Ak by ste si neželali brúsenie hrvoľa, prosím dajte nám vedieť vopred.

Občas sa môžeme rozhodnúť hrvoľ nebrúsiť, najmä ak naši majstri zhodnotia, že je dutá. Ak by ste chceli hrvoľ brúsiť aj tak, dajte nám prosím vedieť.

Príklad brúseného a nebrúseného hrvoľa:

klack

Nie, každý nôž je brúsený špecificky. Majster vždy zhodnotí každý nôž osobitne na základe svojich znalostí. Náš hlavný majster, Leif Kohlström, má za sebou už 27 rokov skúseností a je už 3. generácia brúsičov. Samozrejme dodržiavame všetky štandardy a zohľadňujeme originálny uhol noža a jeho použitie (kuchynské, lovecké, a pod.) Obvyklý uhol pre európske kuchynské nože je 18-25 stupňov na každej strane. Japonské nože sú obvykle brúsené pod ostrejším uhlom 15-18 stupňov. Ak si želáte brúsenie pod iným uhlom, napíšte nám.

Častým omylom je, keď zákazníci zbytočne dlho čakajú. Ostrý nôž musí byť schopný s ľahkosťou prerezať bežný papier A4. Najprv nôž naostrite ocieľkou a potom skúste prerezať papier. Ak rezanie nebude dokonale jemné, prípadne ak sa bude zadrhávať, alebo papier trhať, je čas na brúsenie.

Nie, žiaľ rukoväť nožov neopravujeme.

Áno, je možné taký nôž opraviť a nabrúsiť. Avšak záleží na miere poškodenia. Takýto nôž vyrovnáme ručne, ale nikdy nebude dokonale rovný! V niektorých príadoch nerovnú časť odbrúsime. Napríklad ak je špička noža veľmi ohnutá, vytvoríme brúsením novú.

Nie, brúsíme všetky druhy nožov. Lovecké, rybárske,mäsiarske, úžitkové, japonské, atď. Navyše vieme brúsiť aj zúbkované nože (aj nože na chlieb) a bežne brúsime aj nožnice. Ak má Váš nôž veľmi špeciálny tvar, prosím pošlite nám vopred fotku.

Nebrúsime napríklad žiletky a britvy!

Áno, žiadny problém. Žiaľ nie je možné opraviť takéto poškodenie pomocou nového kovania (pridávaním materiálu). Štandardný spôsob je vybrúsenie novej špičky. Tu je dôležité rozhodnúť sa či zachováme pôvodný tvar čepele, alebo Vám vymodelujeme novú. V prvom prípade by to znamenlo obdrúsenie veľa materiálu a nôž môže byť viditeľne tenší ako bol predtým. V prípade nejasností nás kontaktuje.

Rozhodne nie! Toto je žiaľ veľmi častý omyl. Pokiaľ radi používate Vaše nože, mali by ste ich brúsiť. Aj lacné sú nože sú často robené z dobrej ocele. Lacnejšie nože sú vyrábané hromadne a výrobcovia ich často brúsia pomocou robotov. Môže to znieť úžasne, ale vskutočnosti robotické brúsenie nikdy nemá tak dobrý výsledok ako ručné brúsenie. Každý nôž sa mierne líši (vrátane jednej značky a modelovej rady). Preto sa oplatí nabrúsiť aj lacný nôž, keďže tým získate lepšiu ostrosť ako od samotného výrobcu.

Fakturácia

Ihneď po objednaní, Vám pošleme domov Ostrú Obálku. Faktúru posielame heď po brúsení, alebo najneskôr 15 dní od odoslania Obálky. Faktúru posielame najprv emailom. Ak by sme evidovali meškanie platby, zašleme Vám faktúru v papierovej podobe.

Ak máte predplatené Obálky:

Faktúru vystavíme až pri termíne predplatného. Ak ste si napríklad predplatili 1 Ostrú Obálku do roka, tak novú faktúru Vám vystavíme až o 12 mesiacov, kedy zároveň pošleme novú Obálku. Ak by ste si želali posunúť termín novej Obálky, radi Vám vyhovieme, prosím napíšte nám email. Treba tak však urobiť ešte pred tým, ako Vám novú Obálku odošleme. Naše najväčšie náklady sú poštovné, náklad na špeciálnu obálku a administratíva.

Ak dostanete Vašu novú Ostrú Obálku a zistíte, že ju ešte nepotrebujete, môžete si ju odložiť na neskôr. Obálku môžete využiť kedykoľvek (vek Obálky nikdy neoverujeme), alebo ju môžete napríklad aj darovať.

Jednorázové brúsenie je podstatne drahšie ako predplatné. Nikdy zákazníkom neposielame predplatené obálky, pokiaľ by si to sami neobjednali. Prosím skontrolujte si potvrdenie objednávky v emaily (prípadne v nevyžiadanej pošte). Ak by ste nevedeli násť objednávku, radi Vám pošleme kópiu.

Ak si želáte zrušiť predplatné, prosím urobte tak ešte predtým ako Vám pošleme novú Obálku. Ak Vám nová Obálka už bola doručená, môžete ju použiť, alebo darovať. Ak si aj tak prajete zrušenie, budeme Vám musieť účtovať náklady na materiál (Obálka, ochrany), poštovné a administratívne náklady vo výške 15€ za každú nepoužitú Obálku.

Prvú faktúru posielame vždy emailom. V prípade, že nezaregistrujeme platbu, tak Vám dodatočne pošleme papierovú faktúru. V prípade, že ani potom neregistrujeme platbu, pošleme Vám na email upozornenie o nezaplatení.  Ak ste faktúru nedostali, ospravedlňujeme sa za nedopatrenie. V upozornení nájdete opäť priloženú pôvodnú faktúru a teda aj platobné údaje.

Možnosť 1:

Prevod môže trvať aj niekoľko dní. Ak ste zaplatili včas, ale na poslednú chvíľu, môže tento problém nastať. Ak ste zaplatili včas, jednoducho pripomienku ignorujte.

Možnosť 2:

Možno ste zadali nesprávne platobné údaje. Prosím skontrolujte si číslo účtu a variabilný symbol.

Ak sa na Vás nevzťahuje ani jedna z možností, prosím kontaktujte nás emailom.

Predplatné

Ak ste si vybrali predplatné (napríklad 2x ročne), získali ste tak aj výhodnejšiu cenu brúsenia. Predplatné pokračuje až kým ho nezrušíte, preto ste od nás dostali novú Obálku aj ďalšom roku. Ak si neželáte v predplatnom pokračovať, prosím napíšte nám email.

Samozrejme máte právo od zmluvy odstúpiť pri dodržaní zákonných práv a povinností podľa obchodného zákonníka. Nie je žiadny problém bezplatne zrušiť objednávku pred tým ako Vám pošleme špeciálnu Obálku. Ak sme Vám už Obálku poslali, budeme Vám účtovať naše náklady vo výške 15 €/Obálka. Náklady pozostávajú z ceny poštovného, ceny za špeciálnu obálku, ochrany čepelí, administratívne a účtovné náklady a pod.

Ak patríte k našim predplatiteľom a želáte si predplatné zrušiť, je možné, že budete musieť doplatiť cenu ako pre jednorázové brúsenie. Ak ste si napríklad objednali predplatné 2x do roka a po využití 1 Obálky sa rozhodnete nepokračovať, cenu Vám musíme upraviť. Snažíme sa tak zabrániť zneužívaniu predplatného.

Ak ste dostali novú Ostrú Obálku príliš skoro, alebo ju máte doma nevyužitú, môžete ju stále využiť po dobu 2 rokov! Ak máte nevyužitú Obálku, môžete z nej urobiť zaujímavý darček pre blízkych a kamarátov. Stačí nám dať vedieť a zmeníme adresu doručenia. Výhoda je v tom, že nemusíte zrušiť predplatné a máte tak stále nižšie ceny za brúsenie.

Zrušenie predplatného musí byť písomné (stačí použiť email a zákaznícke číslo). Prijatie Vášho zrušenia Vám emailovo potvrdíme. Nikdy nerušíme predplatné cez telefón. Preto si prosím uschovajte naše potvrdnie o zrušení, aby sme sa vyhli nedorozumeniam a neposielali Vám nové Obálky. Náklady na poštu, materiály (obálka, ochrany) a administratívu sú vysoké. Preto je nutné ukončiť predplatné ešte predtým, ako Vám pošleme novú Obálku. Zrušenie predplatného sa nezvťahuje na Obálku, ktorá Vám bola odoslaná už pred tým.

Zrušenie predplatného je možné kedykoľvek. Ak ste si napríklad vybrali predplatné na 1-2 Obálky do roka, ale ihneď po prvej obálke sa rozhodnete zrušiť predplatné, ešte od nás dostanete Obálky po 6-12 mesiacoch. Potom Vám už ďalšie nepošleme.

Predplatné skončí zaslaním emailu na info@ostraposta.sk (a uvedením zákazníckeho čísla).

Ak ste si objenali napríklad 1 Obálku a brúsenie 4ks nožov, máte teda aj 4ks ochrán čepelí. Ak chcete brúsiť napríklad iba 2 nože, prosím oznámte nám to ešte predtým ako Vám pošleme faktúru. Taktiež nám prosím v Obálke zašlite nepoužité ochrany, pretože ich cena je pomerne vysoká.

Všeobecné obchodné podmienky si môžete pozrieť v zaškrtávacom políčku “akceptujem obch. podmienky”, alebo na konci stránky “Cenník”. Taktiež je možné ich nájsť na tomto linku:
Obchodné podmienky

Áno, samozrejme môžete poslať obe obálky naraz. Vašu Obálku môžete použiť kedykoľvek v budúcnosti. Ak si želáte zmeniť termín, kedy Vám máme poslať novú obálku – prosím napíšte nám email.

Áno, samozrejme je to možné. V období Vianoc obvykle dostaneme okolo 1000 objednávok, ktoré sú určené na darovanie. Ak chcete Obálku darovať, a pošlite nám prosím email s kontaktnými údajmi o novom adresátovi.

Samozrejme je to možné, stačí nám napísať email.

Ostrú Obálku Vám budeme automaticky posielať X-krát do roka = predplatné. Môžete si samozrejme vybrať aj jednorázové brúsenie. Pri predplatnom získate výhodnejšie ceny brúsenia a už sa nemusíte viac starať o objednávanie ďalších Obálok. Ak máte predplatné a želáte si zaslať novú Ostrú Obálku neskôr, napíšte nám email. Obálku je možné uschovať a použiť neskôr, dokonca ju môžete darovať. Ak by ste Obálku darovali, napíšte nám email, aby sme zmenili adresu doručenia.

 

Ostatné otázky

Áno, samozrejme môžete. Darovanie špeciálnej Ostrej Obálky je obvykle zaujímavejšie ako darovanie poukážky. Stačí ak si sami objednáte Ostrú Obálku a následne nám napíšete email, že si želáte ju darovať. Do emailu nám prosím uveďte nasledovné údaje:

  1. Vaše zákaznícke číslo
  2. Novú adresu doručenia nabrúsených nožov (meno a poštovú adresu)

 

Potvrdenie o objednávke posielame automaticky a takmer okamžite. Môže trvať niekoľko minút kým Vám potvrdenie príde do emailovej schránky. Skúste najprv skontrolovať nevyžiadanú poštu (junk mail). Ak stále nemáte potvrdenie, je možné, že ste zadali nesprávnu emailovú adresu pri objednávke. Prosím napíšte nám email a problém vyriešime.